(składnia)

Michał Cichy, Artur Gemula: Cross-kompetencyjne zespoły – co właściwie może pójść nie tak?

Programista 06/2017 (61) lipiec/sierpień [okładka]

Od kiedy zarządzanie projektami za pomocą podejścia zwinnego (np. Scrum) zyskało na popularności, zaczęto zastanawiać się, jak powinien wyglądać zespół, który sprosta nowym wymaganiom. Według Scrum Guide’aTM powinien on posiadać wszelkie kompetencje potrzebne do wytworzenia przyrostu produktu, a jeśli ich nie ma, powinien je nabyć. Produkt, który dostarcza, ma być kompletny, czyli taki, który zawiera wszystko, czego wymaga od niego klient. Dojrzały cross-kompetencyjny zespół analizuje wymagania klienta i wyjaśnia nieścisłości. Implementuje wymaganą funkcjonalność, sporządza dokumentację oraz przeprowadza testy produktu. Dzięki temu czas od zgłoszenia potrzeby przez klienta do dostarczenia wartościowego produktu znacząco się skraca. Zmniejsza to koszty jego wytworzenia oraz ułatwia adaptację do zmian proponowanych przez odbiorcę produktu.