(składnia)

Dawid Borycki: Programowanie aplikacji iOS z wykorzystaniem RubyMotion i RubyMine

Programista 05/2016 (48) czerwiec/lipec [okładka]

Chociaż niektóre z narzędzi programistycznych umożliwiających tworzenie aplikacji dla platformy iOS nierzadko wymagają cierpliwości, to oprogramowanie dla tej platformy wyznacza złote standardy funkcjonalności, użyteczności, popularności oraz jakości wykonania i stabilności. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku samych urządzeń mobilnych z systemem iOS. Z tego powodu tworzenie aplikacji mobilnych dla platformy iOS stanowi bardzo atrakcyjną i pożyteczną umiejętność. Aby ułatwić programowanie takich aplikacji, belgijska firma HipByte dostarcza narzędzie RubyMotion. Pozwala ono tworzyć wieloplatformowe natywne aplikacje mobilne dla najpopularniejszych platform (iOS, Android) oraz dla tvOS, OS X i watchOS z wykorzystaniem języka Ruby, co w połączeniu ze środowiskiem RubyMotion firmy JetBrains umożliwia stosunkowo szybkie i wygodne tworzenie aplikacji mobilnych. Zaprezentuję to w ramach tego artykułu na przykładzie aplikacji dla systemu iOS 9.3.