(składnia)

Michał Krawczyk: Przygoda z wokselowym silnikiem gry. Część 1

Programista 09/2017 (64) październik/listopad [okładka]

Na rynku można znaleźć bardzo dużo zaawansowanych silników gier, które pozwalają na szybkie stworzenie gry bez zbytniego zastanawiania się: „jak to działa pod spodem?”. Czasami twórcy gier decydują się na stworzenie własnego silnika, ponieważ te dostępne na rynku nie nadają się do gry, jaką sobie wymarzyli. Często też napisanie własnego silnika pozwala lepiej doszlifować finalny produkt poprzez rezygnację z komponentów, które są dla nas zbędne. Ogólnodostępne silniki posiadają ich wiele, ponieważ muszą objąć swoimi możliwościami jak najwięcej gier, które potencjalni developerzy będą tworzyć za ich pomocą. Jednym z takich przypadków, gdzie warto spróbować napisać własny silnik gry, może być gra opierająca się na wokselach. A na pewno będzie to świetny pretekst, by spróbować napisać własny silnik dla celów edukacyjnych.